Bond?

En fråga till alla er:

Vad tycker ni om Daniel Craig som Bond? Hot or Not?

Själv tycker jag att han är het, men två av vännerna jag såg på Bond med idag tyckte att han var en ful gubbe mer eller mindre...:P Jag säger: gimme....;)


En annan grej jag funderade över är det här med amerikanska fysiska lagar?

* Två bilar krockar i tex Sverige: De blir tillbucklade och en av dem kan i värsta fall börja brinna.

* Två bilar krockar i Usa: De sprängs. Eller om huvudpersonen i en film sitter i en av bilarna, sprängs bara den andra...

Konstigt det där med fysikens lagar på olika ställen i världen;)

Puss!

Fortfarande..

Gick runt o sjöng "when the moon hits your eye like a big pizza pie, it's amore..." imorse o smålog på mina små osäkra moln.

Du ringde
du sa att vi skulle ses
att du skulle kolla på hur det fungerade
att du skulle höra av dig igen
men att det inte borde vara några problem...

Men jag vågar fortfarande inte hoppas helt. När jag får det bekräftat, då. Då ska jag släppa fram känslorna igen. :)

I miss you

Vågar inte

Vågar inte hoppas. Vågar inte släppa fram känslorna helt.
Vågar inte bli besviken.

Du skulle hört av dig igår eller idag sa du...
I miss you

Update

Kanske ska få träffa honom inom den närmsta veckan. Trots att han bor så sjukt långt bort.
Hoppas
Jag vill verkligen

På fredag ska jag på bio:)
Nya Bond.
Skäms för o säga det men jag har nog aldrig sett en hel Bondfilm vad jag minns. Ska bli ändring på detta, Bond-maraton någon?;D

O nu e jag trött och har huvudvärk, så more updates tomorrow:)

Puss!

Suck:(

Trevligt att man får höra från en annan att han inte e så intresserad av att träffa mig o så, trots att han påstår motsatsen i smsen..? Ush jag blir inte klok på det här!
Varför ville ödet att vi skulle träffas så mkt under en period och sedan ingenting alls? Det gör ont, för jag har verkligen känslor för den här människan och då verkade det som att det var ömsesidigt.
Ödets ironi
eller
något annat?

vill ha dig i mörkret hos mig

giva me a chance
an other chance
and I won't be shy no more
I will give you everything
me

Fyllesms

Ja vem har inte skickat sådana trevligheter:P Hmm inatt. Inga kommentarer;) haha


Nu tänkte jag så här: Hur blir ni när ni blir fulla?

Blir ni arga, alldeles för ärliga, elaka, totalt crazy, ganska dumma, eller hur blir ni?! ;D

Själv blir jag lite mer crazy än vanligt, smart (kommer på massa lösningar till saker och ting;)) Sedan kan jag bli lite mer öppet ärlig om saker och ting också. Brukar dock inte lyckas såra ngn som tur e..

En gång ganska nyligen när jag va full pratade jag i telefon med mitt ragg och lyckades berätta om mina sexleksaker. Helt utan att han ens frågat typ..:P De tyckte han var kul iaf;)

Ödets ironi

Jag tror det. Varför hör du inte av dig ens?

Jag saknar dig

Ibland

E jag så kass på att skriva, förlåt. Man hittar liksom inte lusten i all stress ibland, medan man ibland i allt stress bara haaar lust att sätta sig ner och skriva:) Konstigt hur det är ibland:P

Tänker på ödet. För jag tror på ödet och att det finns en mening med allt som händer.

Funderar på varför jag fick träffa honom. Bara liite i början, en sådan där liten flirtförälskelse. Träffades inte ofta hördes inte så ofta.
Sedan mer intensivt. Pga jobbet. Och det blev mer känslor och något annat, något som inte längre var fritt.
En kyss. Som inte var frihet längre. Undran. Känslor. Frågor, som inte får svar i handlingar. Min blyghet. Min rädsla.

Mitt fel?


Jag hoppas på en andra chans.
snart



Kramar!

Utnyttjad

Jag känner mig faktiskt det. Eftersom att varje gång vi ses, är det du som kysser mig först. Du som tar stegen. Men däremellan finns jag inte och du bryr dig inte om att höra av dig och fråga om vi ska ses.
Jo du kan höra av dig ibland på msn o du svarar på mess, men de e aldrig personligt. Ytligt.
Hur kan man vara ytlig mot någon man kan vara så omtänksam mot när man ses? Hur falsk e man då? Egentligen?

:(

Ush jag känner mig så utnyttjad:(

Jag vill hata dig, jag vill skrika, jag vill berätta för hela världen hur du e, hur jälva ont det gör att bli sårad så här, att du e en känslokall idiot som låter Den styra. Att du utnyttjar en, spelar med ens känslor och låtsas bry dig, sedan säger att du har svårt att få känslor för folk, det tar tid. för att få fortsätta utnyttja? För att inte förbinda dig det minsta. Kunna gå precis när det passar dig. För du har ju faktiskt inte "lovat" något.

Men jag kan inte

Jag är inte sån.


Men vad ska jag göra för det här gör ONT. Det smulade en redan krossad själ:(

Härlig dag

En sådan där härligt lugn dag. Mitt i all stress som jag har. Men det här va skönt, tog mig tid för att platta håret och sminka mig, har sökt lite fler jobb, kikat på blocket på grejer, och håller nu på att fixa mina tavlor innan jag ska iväg o träffa min bästa vän.:)
Har verkligen behövt en sådan här lugn dag:)

Puss!

Breaking the rules

Orka leva efter regler. Jag vill inte vara för påstidig, men att vänta på att han hör av sig hela tiden funkar ju inte, speciellt inte när det blir så löjligt som att jag inte skrivit ngn fråga eller ngt ens..?
Are you with me?
Så nu skrev jag, o han skriver tillbaka med frågor. Tills jag slutar med frågor. Och han skriver tillbaka ändå.
Söt
ohållbart
men snygg
och söt
och intressant
och rolig;)

Haha ne nu ska jag sova efter att ha sökt 4 jobb till;)

PUSS!

How bad do you want it?

How bad do you want it?
just wait

when I want something
I refuse
to give up
to give in

And I want You
to see me


sjuk?

Jag tror att jag saaakta men säkert börjar bli frisk. Jag kan nämligen äta igen. Det är fortfarande jättesvårt och jag vill knappt ha någonting, men de jag vill ha går ner iaf:)

Drömde om Honom inatt. Saknar honom men tänker inte höra av mig på ett tag iaf..

Kram på er!

Sjuk modelldröm

Ibland vill jag inte ens erkänna det för mig själv. För att det är en sådan sak man inte bör tänka, inte bör vilja. Men ibland så vill jag ju. Jag vill bli sådär vackert benig. Inte fult benig. Vackert. Men ändå kunna vara lite tränad så att det inte bara är skinn och ben.
Men jag väger ju 49kg.
Och jag Vägrar sluta äta för att nå dit, jag vet hur dåligt jag mår då, och det är det inte värt. Men jag ska börja med något som jag tror kommer göra saken bättre iaf. Jag ska (försöka!!) göra pilates varannan dag, skära ner på mitt godisintag och äta mat mer regelbundet. Pilates trimmar och formar ju kroppen på ett oerhört snyggt sätt, och eftersom jag inte vill gå ner i vikt så..

Kram på er!

Misslyckades. IGEN

Jag veeeeet att jag inte skulle höra av mig. Jag vet:( Men det kändes som att det gått tillräckligt lång tid för att det skulle vara okej, plus att messet väl var.. annorlunda;)
Frågade varför han inte va här eftersom ja va kåt typ;)
Han frågade om jag var full. Det var jag inte.

Vaddå har Ni inte skickat iväg typ sådana mess utan att vara full?

Tror inte det bara är jag ;)

Puss and love!

Sooova

Jag har ingen aning om varför, jag är helt sjuuuukt trött, och.
jag är kåt? Jag brukar faktiskt inte ens vara det, har inte varit det på ganska länge, inte så här iaf;)
Önskar bara att en viss kille var här, hade tom kunnat vara överst nu utan att vara så obekväm;) Risken är bara att jag somnar mitt i, för så trött är jag.
Skumt egentligen? ;)

Gonatt!
Puss!

"dialektsord"

Jaa i mitt senaste jobb har jag lärt mig att det är ganska stor skillnad även på orden man använder i olika delar av Sverige, inte bara sättet man säger dem på. Jättekul:) Vissa gånger förstår man inte ens vad personen menar, men nu har jag börjat lära mig så smått;)

Från Skåne:
* Tragga
* Palla
* Lönt
* Kötta

Haha sen kommer jag inte ihåg så många mer exempel bara för att jag valde att skriva om det;) Men eftersom jag bott i Göteborg större delen av mitt liv kan jag komma på en hel del saker som sägs där:

* La
* Änna
* Flö/ Flöa
* Eller
* Bamba
* Tyken
* Svale
* Tatt

Fler förslag från Hela Landet efterlyses! ;D

Sånt här e jätteskoj ju!;D

Puss!

iloveyou

I close my eyes
and you're there
with your lips
and tounge
teasing me
and I love it.

Get that tingeling feeling
of warmth
and I smile

open my eyes
and you're not there
and the coldness
comes closer again


Att trampa, eller inte trampa...

På ett örhänge. Aj vad ont det gjorde!
Hade varit uppe och släckt lampan och trevade mig tillbaka till sängen när jag utan förvarning trampar på örhängspiggen, ger upp ett tjut o flyger ner i sängen där jag undersöker min stackars fot;) Som tur var gick det inte hål, men ont gjorde det! ;)
Haha jag kan verkligen vara klantigheten själv ;D

Puss!

Svårare

Det var faktiskt svårare än jag trott att inte bry mig och att låta bollen vara i dina händer. Vill kunna ha en normal kompiskontakt med dig men är så rädd för att om jag hör av mig för mkt eller inte enligt spelets regler (din tur nu), så kommer du tycka att jag är påträngande,
och vi vet båda att jag gillar dig mer än du gillar mig.
undertag?

What to do what to do?

What should we do with the drunken sailor?
;)
hihiii
Puss

svar

Jag fick ett svar
från honom
nu tänker jag sluta bry mig, bollen kommer inte vara hos mig igen på länge
om ens någonsin

En svår och jobbig grej

Du har så lätt att stampa sönder, när Du väl fått in en fot
Det är så lätt att kasta kärlek där den vackert tas emot
Men det är inte lika lätt att vara såld på nån som inte går att nå
Det är snart en vecka sen Du ringde, så jag börjar nog förstå

Du kan så vackert sätta ord till alltihop när vi är två
Du har ett sätt att bara glömma, när problemen tränger på
Ett sätt att gömma mig för stormen, när Du vill och när Du kan
Ett sätt att glömma mig i regnet; som om "lilla jag" försvann

Du har så svårt att säga om jag ens betyder nåt för Dig
Jag räcker inte fram
Men, Du har så svårt att vara ensam
så Du går till "lilla mig"
Men en dag försvinner jag ur Dina ögon, som en svår och jobbig grej

Jag kan känna mig bekväm i Dina ögon, när Du ler
Men Du kan säga nåt så beskt att allt blir kaos och uppochner
Jag tror inte Du förstår allt som Du säger om det vackra i misär
Du har fått sol i Dina ögon och har aldrig varit där

Det vankas höst och Du får ofelbart nåt underligt i Din blick
Det är så lätt att genomskåda Dina spel och Dina trick
Nu faller mörkret över stan, och Du går runt och sparkar löv;
som att vinka åt en blind och som att skrika åt en döv

Jag har så svårt att veta om jag ens betyder nåt för Dig
Du spelar nåt slags spel
Och det kan så lätt bli mitt fel
när Du ser på "lilla mig"
Och en dag försvinner jag ur Dina ögon, som en svår och jobbig grej

Du älskar bara rött, och leker vacker romantik
Det är så lätt att haka på, det är sån lockande mystik
Men en dag är allting preskriberat och en del av Din lyrik
Jag har så svårt att balansera mellan trygghet och panik

Det går ett hjärtligt litet tag, sen tillhör jag ett slag för sig;
ett slag till intet dömt
Ja, snart är allt i tystnad bortglömt
Stackars dumma "lilla mig"
Ja, en dag försvinner jag ur Dina ögon, som en svår och jobbig grej

Och det värsta utav allt: Det här är sången - från en tjej - till mig..




Till Dig. För att jag inte kan glömma
utan att få ett svar


att vara eller inte vara, en slampa?

Jaa, jag och ett par kompisar diskuterade det igår.
Vad är en slampa egentligen?

Är det att man har haft sex med många, eller är det beroende på hur man beter sig och vad man har för inställning till det?=P

Jag tror att det är någon blandning. Jag tror att det är ngn som har sex med lite vem som lite pga dåligt självförtroende, som inte är säker i sig själv och söker bekräftelse litegrann.

Jag kan själv räkna dem jag haft sex med på en hand, och jag har bara sex med folk som jag har känslor för, men jag respekterar att inte alla är som jag (och tur är väl det;)). Jag har kompisar som tappat räkningen och kompisar som är oskulder.
Det enda jag inte respekterar är folk som bestämmer sig för att ha sex med någon,och inte bryr sig om tex om personen i fråga har partner eller inte.
Och det där hoppa-i-säng-för-att-höja-mitt-självförtroende-beteendet. Det tycker jag inte om:S

Vad tycker ni?

sorry

att jag inte skrivit något idag, skriver mer när jag vaknar, just nu är jag sjuuukt trött;)

sov så gott allihopa!:)

Puss, me

I'll get over you

I'll get over you, I know I will...

Det känns bättre nu men orka ha blivit playad?! Jag är värd så himla mycket bättre!
Kommer sakna dig och undra, men nu jävlar ska jag komma över dig!

Puss!

This one's for me

For me. Because you can't even say a thing. Feelings? Or am I just a toy?
Hate to not know, and that you won't even tell
refuse to talk about it
and hurting me more

I know I shouldn't care


For you I'm just a toy
but for me, you're just a boy


what should I do

Pojken

som sårar. genom att inte höra av sig.

Varför låter jag dig göra så här mot mig?!

Ungdomsmottagningen:(

Nee det var inte den trevligaste upplevelsen alltså... Först fick jag vänta nästan en halvtimma, för att hon som skulle tagit hand om mig var sjuk och hon som skulle gjort det i hennes ställe hade glömt av det. När hon väl kommer på det så får jag gå med in på hennes rum, där det blir någon slags 20-frågor. Jag förstår att hon ville veta lite, men hon verkade tycka att bara för att jag haft sex med en kille som jag inte hade ett förhållande med, så var det som att hon tyckte att jag var lösaktig. Jag förklarade att det inte var något förhållande men att jag dejtat killen ett tag iaf, men det verkade inte spela någon roll.

Sedan tyckte hon även att det var konstigt att man "vågade hoppa i säng med någon bara sådär, men inte vågade fråga om personen varit och testat sig"

Det tyckte inte jag var konstigt, och så tyckte jag inte heller att jag hade "hoppat i säng med någon bara sådär". Give me a break, jag gillar ju snubben liksom..:P

Men jag fick göra ett test iaf och ska få svar inom en vecka;)

Puss!

ex och troll

Jaa, när man tänker på trollen så ser man dem på busshållplatsen?:P I form av sitt ex;)
Det var så roligt för jag tänkte nämligen precis på honom, vilket jag inte brukar göra efter 5 år;) Men precis efteråt så får jag syn på honom, vilket inte heller händer så ofta;D Haha, ja när man tänker på trollen...;)

Imorrn ska jag till läkarn och testa mig.. Wish me good luck! :)

Kram!

Love at first sight

Jo jag tänkte på det idag när jag skulle handla på Ica, och kommer fram till kassan och blir totaaalt kär! Jag faller ju för ögonen, och den här pojkens ögon var inte att leka med alltså! Jag blev alldeles knäsvag och vet inte ritkigt vad jag lyckades säga till honom, men jag vet att jag lyckades betala iaf..;)

Underbara vackra bruna ögon :)


Vad faller NI särskilt för? :)

nehepp

Som vanligt hann jag inte alls med allt jag hade tänkt mig idag..;) Hann inte ens kika på Desperate Housewifes!;( Det får bli reprisen istället, någon som vet när den går i repris??;)

Ne jag ska nog till och med gå och lägga mig nu så att jag orkar upp till alla måsten imorrn...;)

Puss!

Kasst..:P

Jag hann inte alls med allt jag hade tänkt mig, lite för seg;)
Hann iaf tvätta, städa och handla. Och träna, så ganska nöjd e jag iaf..;)
Imorrn ska jag hinna med mer (tvätta, handla mer, städa, skicka vykort mm mm;)),
wish me good luck! ;)

Nytt prev. medel

Ja jag har fått en P-Ring, som är en liten tunn gummiring som man stoppar in och har den där i tre veckor i sträck, sen tar man ut den en vecka, och sedan stoppar man i en ny ring. Att stoppa in den skulle tydligen vara som att stoppa in en tampong, man skulle bara vika ringen som en åtta och sedan skulle allt gå så smidigt så.
Gjorde det detta?!? ;)
Nej, för det var tydligen inte så lätt att få ringen att stanna kvar som en åtta, så den vecklades ut lite för tidigt och jag bråkade med den ett bra tag, innan jag kände att nu, nu jäklar får den sitta där den sitter. Och kan ni tänka er, trots att man kan känna av en tampong lite grann efter att man stoppat in den, och den här ringen fakitskt är större, känns den inte alls!
:D Underbart preventivmedel!

Men den lär ju kännas när man har sex;) Tur att man får ta ut den 3h per dag, om de nu e så oskönt att ha den i samtidigt;)

Puss

ex-sex

En undersökning har tydligen visat att folk tycker att det är mycket mer okej att vara otrogen om man är det med sitt ex, än att vara det med någon ny.

Vad tycker ni?

Hemma!

Nu är jag äntligen hemma igen! Så imorrn ska det bli kanelbullebak:D
Och tvätt, städning, mathandling och solning. Men men...;)

Kanelbullar

Å så var det då kanelbullens dag, denna dag marknaden hittade på för att kunna sälja mer av en produkt på just en dag. Eller en vecka iaf. Inget fel i det, egentligen, kanelbullar är riktigt yammy:)
Däremot stör det mig liite att jag, en dag som denna, en dag så jag är sjuuukt sugen på mammas eller mina hembakade kanelbullar (njee är inte så förtjust i affärens, de är inte lika saftiga och goda...). Att jag denna dag, befinner mig så långt hemifrån så att jag inte på något sätt varken kan baka eller få hembakade kanelbullar. Surt.
Men smart som jag ärhar jag helt enkelt flyttat dagen till måndag, då jag har bestämt mig för att baka kanelbullar;)
Puss!
                                                                   


Dåtid. Minnen från en svunnen tid

Jag rensade precis meddelandena på facebook, och hittade några gamla mellan mig och mitt X. Jag blev faktiskt ledsen, för där stod så klart och tydligt, svart på vitt, anledningar till att han har fått mig att sluta lita på folk. Jag litar nämligen inte på att någon gör så som dem säger längre. Och jag litar inte på mig själv, jag tror inte att jag är värt något i någon annans ögon, varför skulle jag vara det liksom? När du hela tiden glömde saker som du sa till mig att skulle hända, eller saker man sa till dig som du heller aldrig kom ihåg. Hur betydelsefull kände man sig då? Det jag sa var inte viktigt nog att komma ihåg, och du stod aldrig upp för mig. I slutet fick du mer självförtroende och började säga vad du tyckte, men eftersom du var så ovan vid att göra det, uttryckte du dig så klantigt så att vi började bråka. Men att ha någon som inte kan säga vad han tycker, aldrig ställer upp på riktigt, inte kom ihåg saker man sa eller saker han sa att han skulle göra, det sårar.
Helvete vad det där förhållandet förstörde mig. Har en lång väg att gå tillbaka

Men man kan aldrig skylla på någon annan

Banta...?

:( Ush, alltid när jag e med Dig så känner jag mig så klumpig o så, så idag funderade jag på att gå ner i vikt.
Väger 49kg.
Iofs har du sagt att du tycker att ja e lagom smal, men.. Ändå. Jag vill inte känna mig klumpigt stor när jag e med dig. Fast det kanske beror på att jag e lite klumpig ibland, elelr jag vet inte. Eller så kanske jag helt enkelt borde träna upp kroppen istället, iaf magen o så.
Japp, så får det bli. Hårdträning.
Pilates
är faktiskt underbart bra, det trimmar kroppen på ett skitsnyggt sätt:) Ett tips är att göra det hemma, framför datorn. Sök på det på Youtube och gör efter dem där:)

                      

Gyn-tid

Bokat.
Fast hon sa att man bara behöver göra ett kissprov egentligen, så de e vad jag ska göra. Kika om jag fått klamydia tydligen. Känns lite skumt känns som att jag kanske borde ha frågat honom hur många han haft sex med och om han använt kondom o så, men det känns faktiskt jättepinsamt. Eller kanske helt enkelt om det finns någon risk för att han skulle ha någon sjukdom..?
Eller vad hade ni gjort?! ;)


Gyn-undersökning?

Ja idag ska jag ringa och boka tid för gynundersökning. Min första "riktiga". Jag har bara gjort en tidigare, och det var på akuten, då det visade sig att jag hade urinvägsinfektion. Blä.

Men alltså hur lång tid efter att man har haft sex kan man gå och testa sig för sjukdomar och sånt?

Haha jag e nervöös;)
Puss

Idag

Har jag tydligen ändrat mig. Knepiga flickebarn, knepiga känslor.
Nu känns det som att jag bara faktiskt ska vänta och se vad som händer mellan oss. Är inte lika desperat kär längre, men kär e jag, inge snack om saken ;)
Händer inget eller det fortsätter att verka skumt mellan oss tänker jag prata med honom, men vi har faktiskt bara dejtat en månad, så orka vara desperat? :P Fast lätt att säga när han kan reta gallfeber på en ibland genom att man inte vet vart man har honom alls. Men men..:)

Men nu är jag sjuuukt sugen på nachos chips, cola och mammas kanelbullar... Ska fixa de två första nu iaf, sen ska jag bara lägga mig och njuuuta:)

Puss!

Crying

Crying my heart out

I fucking hate this, waaao it hurts! ;(
Does anyone have a bandaid to cover my bleeding heart.
I just got it confirmed, a friend of mine said it:
He's a player

Get over him


SHIT IT HURTS

Hjälp mig?!?

Ska det verkligen vara så här jobbigt, ska det göra så här ont?
Jag vill bara komma över dig ju, jag vill inte behöva bry mig.
Måste du komma in i mitt liv hela tiden och bräcka min vackliga mur som jag byggt upp?
Det skulle vara lättare om du inte hörde av dig alls,
så skulle min ilska kunna hjälpa mig.
Men som det är nu, så hör du av dig men du verkar inte bry dig jättemycket, bara ibland. Och det gör allt så oerhört svårt. Jag vet ju verkligen inte vart jag har dig. Snälla kan du inte bara höra av dig och säga något om det?!?
Men jag tror jag vet, och det gör ont att veta, att jag bara tror
Du vill agera som i ett förhållande, men du bryr dig bara när du själv vill, och när det passar dig, och mest när vi ses. Annars räcker det med ngt mess ibland eller några ord på msn.

Fuck I hate that I love you and that I don't know what to do about it!

Vad ska jag göra?! Hur ska jag lösa det här?!? ;(

Looking at myself in the mirror, I deserve better, I deserve better treatment. I know it.
But I still like you too much...:(

Tack:)

Tack alla som kommenterar, it's makin my days:)

I think I'll do
break my own heart
because I can't see you
breaking it for me

I love you but you just care when it suits you
goodbye my lover

I Kissed A (couple of) Girl(s)..

Jag tycker det är löjligt hur många tolkningar och undersökningar den låten har givit upphov till. Och att så många verkar vara så förbannat förvånade att så många tjejer faktiskt har kysst andra tjejer.


Jag har själv kommit fram till att jag har kysst fler tjejer än killar, vilket inte gör mig till varken bi- eller homosexuell.
Jag har haft några längre förhållanden, och otrohet är inte min grej, därav har jag inte kysst så många killar. Däremot tycker jag inte det är något fel i att kyssa tjejkompisar på fester och så... Det retar även upp killarna vilket är roligt;)


Afraid

I'm too afraid to touch you
think you'll vanish into a dream


I'm afraid of letting this go on
and then get my heart crushed
because you realize
you don't want nothing serious

I'm too afraid
because I'm loosing control
but you
you seem to have it


Jag är livrädd att du helt plötsligt ska sluta höra av dig, eller säga till mig att du inte vill att vi ska fortsätta, för att jag är för på eller något. Så jag har fattat ett beslut.

I'm gonna break my own heart
and just gonna let you be

RSS 2.0