att vara eller inte vara, en slampa?

Jaa, jag och ett par kompisar diskuterade det igår.
Vad är en slampa egentligen?

Är det att man har haft sex med många, eller är det beroende på hur man beter sig och vad man har för inställning till det?=P

Jag tror att det är någon blandning. Jag tror att det är ngn som har sex med lite vem som lite pga dåligt självförtroende, som inte är säker i sig själv och söker bekräftelse litegrann.

Jag kan själv räkna dem jag haft sex med på en hand, och jag har bara sex med folk som jag har känslor för, men jag respekterar att inte alla är som jag (och tur är väl det;)). Jag har kompisar som tappat räkningen och kompisar som är oskulder.
Det enda jag inte respekterar är folk som bestämmer sig för att ha sex med någon,och inte bryr sig om tex om personen i fråga har partner eller inte.
Och det där hoppa-i-säng-för-att-höja-mitt-självförtroende-beteendet. Det tycker jag inte om:S

Vad tycker ni?

Kommentarer
Postat av: ExDead

Hej Em :D

Håller på och läser igenom allt du skrivit, sen du kommenterade något hos "mig" förra veckan. Inte så snabb jag ibland. I alla fall slampa, det är väl egentligen upp till var och en precis som du säger. Sen kan det väl också vara kille eller tjej som bjuder ut sig till nästan vem som helst, bara det blir sex, och skiter i alla konsekvenser?? Eller?



Sen håller jag med Du i det sista, hoppa i bingen för att höja etc, gillar vi inte!



Sen om han pojken, jag vet exakt hur du upplever det men håll i tanken. Det är du som bestämmer och gör dig inte mer illa, för det gör d bara värre det vet ju du... Vän på avstånd - ExDead

2008-10-14 @ 15:35:31
URL: http://skogsviljan.blogg.se/
Postat av: iza

Jag träffade en kille förut, de började seriöst men sket sig för vi mest bara gosade och hade sex då han "stängde ut" sina känslor och jag fick ännu mer.. De sket sig, och mitt lilla självförtroende skönk åt helvete, han var allt, min kung, den jag såg upp till, ville dela mitt liv med, dela med mig allt av, och han stel som han var ignorerade mig totalt. Så kom den där bekräftelsegrejen, hade sex med jättemånga, inte för att jag var kåt eller ville få rykten om att jag var skön eller nått, jag bara ville veta om jag dög.. Jag låg inte direkt o njöt av samlaget eller utan ja jag vet inte alls, men när man väl låg där dom första sekunderna då var bekräftelsen klar men då kände jag mig för dum o pressad för att balla ur.. Men för det anser jag mig inte som att ha varit en slampa (nåra år sedan de skedde nu) Jag var bara osäker, dum som inte pratade med någon eller några och valde en annan väg. Jag anser att slampig är man när man hoppar i säng med folk för man tror man ska få status, någon som är desperat 24/7 och byter killar jätteofta för att personen exempelvis är "tråkig" fast denne knappt känner killen egentligen, då hon byter killar om och om igen helt i onödan och då ist får massa skitrykten efter sig men vilket hon inte bryr isg om....;P

2008-10-17 @ 00:44:38
URL: http://izalinnn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0